31 May 2010

Muhasabah Diri

Setelah sebulan lebih memulakan usaha untuk menceburkan diri dalam bisnes internet, saya buat kesimpulan saya kena menimba lebih banyak ilmu sebelum betul-betul serius untuk buat bisnes.

Terlalu banyak maklumat di dunia internet boleh menyebabkan kita 'hilang arah'. Itulah yang hampir berlaku pada saya. Memang mudah nak buat bisnes kalau semata-mata nak dapat duit, tapi bukan itu matlamat saya. Duit memang penting untuk memastikan keselesaan hidup, tapi bukan bermakna duit dapat bahagiakan kita selamanya. Ramai orang derita kerana duit.

Buat masa sekarang, saya akan terus 'merantau' di dunia maya ni untuk dapat ilmu dan pengalaman. Apa sebenarnya yang saya cari? Saya mencari satu bentuk bisnes yang sesuai dengan diri saya kerana SAYA MAHU JADI DIRI SAYA YANG SEBENAR. Hidup ni terlalu singkat, apa gunanya jika hidup yang singkat ini dilalui setiap hari dengan hati yang tidak tenteram dan kepala yang berserabut. Blog ni akan saya jadikan 'diari online' catatan perjalanan saya untuk tatapan saya dan anak-anak pada masa depan.

No comments:

Post a Comment