31 May 2010

Meditasi Islam

Mungkin ramai yang biasa dengar tentang meditasi. Saya pernah join Bengkel Penghayatan Solat yang dikendalikan oleh Dr Azhar, salah seorang pelopor kaedah meditasi Islam di Malaysia.
Memang banyak yang saya pelajari dalam bengkel tersebut. Tiba-tiba hari ni saya teringatkan hal meditasi ni. Baru saya tersedar, dah agak lama saya tak amalkan apa yang saya pelajari dalam bengkel tu.

Untuk makluman, Dr Azhar adalah kolumnis Majalah Mingguan Wanita yang selalu menulis mengenai sains minda. Banyak artikel beliau yang memberi keinsafan dan membuka minda. Blog beliau : http://aku-ok.com/blog/

Bagi sesiapa yang belum pernah join bengkel beliau mungkin payah sikit nak faham konsep yang dibawakan oleh beliau. Tapi secara peribadi, saya sangat berminat dengan konsep meditasi Islam yang dibawa oleh beliau. Jika berkesempatan saya nak ikuti lagi bengkel beliau.

No comments:

Post a Comment