26 May 2010

Dugaan emosi lagi....

Hari ni pagi-pagi lagi mood saya dah hilang. Alahai, bila la boleh tinggalkan pejabat ni...

Dulu di pejabat lama tiap2 hari tension, macam2 masalah kerja. Sekarang kat pejabat baru kerja tak la tension sangat, tapi tension ngan bos2 dan staff2 lain. Dah 4 bulan saya kat sini, tapi still rasa tak selesa ngan orang2 kat pejabat ni. Takde rasa kemesraan dan hubungan kekeluargaan.

Tah la.... Memang semua kerja pun ada cabaran, tapi ada sesetengah cabaran yang kita tak sanggup hadapi. Bagi saya kerja yang banyak bukan lah satu masalah, tapi kalau orang2 di persekitaran kita yang bermasalah, memang jadi masalah besar. Sebab kita takde kuasa nak ubah perangai orang.

Dalam masa tengah ikhtiar cari peluang kerja dari rumah ni, saya selalu gak terbayang macam mana keadaannya bila saya bekerja dari rumah. Antara yang terbayang di fikiran saya :

Waktu awal pagi - saya akan tetap sibuk uruskan suami dan anak2 sebelum masing2 ke pejabat dan sekolah / tadika.

Pukul 8 hingga pukul 11 pagi -waktu paling produktif, dan pada masa yang sama waktu yang paling sibuk. Masa tu la nak ngadap kerja, masak sarapan, basuh baju, sidai baju, kemas rumah.

Pukul 11 hingga pukul 2 - waktu untuk uruskan anak-anak yang baru pulang dan yang pastinya kena masak untuk makan tengahari.

Pukul 2 hingga 5 petang - waktu untuk uruskan diri sendiri, tidurkan anak-anak dan berehat seketika.

Pukul 4 hingga 7 petang - waktu untuk luangkan masa ngan anak2 then masak untuk makan malam.

Pukul 7 hingga 9 malam - waktu untuk solat, mengaji dan semak kerja sekolah anak2

Pukul 9 hingga 11 malam - waktu untuk uruskan bisnes online. tapi pastinya banyak cubaan, sebab anak2 selalunya bermacam2 ragamnya.....

Itulah antara 'fantasi' saya bila bekerja sendiri nanti. Harap2 tercapai la impianku yang satu ini..... Amiinnnnn

No comments:

Post a Comment